View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:47



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Reperation av Wah-pedal 
Author Message

Joined: 25 Oct 2009, 22:28
Posts: 510
Post Reperation av Wah-pedal
Hejsan!
Jag köpte en Snarling Dogs Whine-O begagnad för ett tag sen. 700kr gav jag för den. När jag skulle koppla in den så ströp den signalen i hela pedalkedjan och det blev jättelåg utsignal. Pedalen verkar vara i Wah-mode hela tiden då det inte gör någon skillnad om man trycker in switchen, det enda som händer är att LED:sen släcks eller tänds.
Är det nån som har varit med om något liknande problem? Jag orkar inte skicka tillbaks pedalen och hålla på och krångla och hade tänkt göra ett försök att laga den själv.
Hade varit oerhört tacksam för tips!


26 Apr 2011, 14:03
Profile

Joined: 28 Mar 2011, 20:06
Posts: 83
Post 
Har du kollat så inte drevet snurrar på potten, har varit med om det.


26 Apr 2011, 19:54
Profile WWW

Joined: 25 Oct 2009, 22:28
Posts: 510
Post 
MINIWATT wrote:

Har du kollat så inte drevet snurrar på potten, har varit med om det.


Nä, det har jag inte kollat upp. Ska kika på det ikväll, tack för tipset!


27 Apr 2011, 10:19
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.