View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 03:12



Reply to topic  [ 13 posts ] 
Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2? 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Har fått ett bytesförslag som gäller en Ibanez Jet King och vet egentligen inget om gitarren, någon här som har lite koll på hur den är och vad man kan tänka sig för bytesvärde?


03 Jun 2013, 20:09
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10955
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
De kostade ca 3800:- när de var nya.

Är väldigt oIbanez som gitarrer.
Är rätt ball, faktiskt.

Är från 2007.
Lite info här.
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/280/16.jpg

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


03 Jun 2013, 20:31
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
jorå, jag tog hem en sån från Japan för några år sedan, lekte av mig och bytte bort den till fellow BOJer ChronicTown

bred hals har jag för mig och rätt trevlig, men helt klart en budgetgitarr. Tror jag gav mindre än 2000 för min

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


03 Jun 2013, 20:33
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Ibanez Jet King Ibanez JTK2
De kom 03-04 och hade i början super58 mickar, mycket bra PAF liknande mickar, och var tillverkade i Korea, senare flyttade de tillverkningen till indonesien.
De var billiga guror, sålde i USA för 399 när de kom, max 70 % av det skulle jag ge för en JTK2 till.
Har själv aldrig provat en, Magnus har säkert provat :wink:
Men jag gillar verkligen de Koreanska super58orna som jag har i en ar300 från samma tid, kanonmickar, och fräna är de ju :P

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/exp ... =264&now=2


03 Jun 2013, 20:37
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Ibanez Jet King Ibanez JTK2
holmis63 wrote:
De kom 03-04 och hade i början super58 mickar, mycket bra PAF liknande mickar, och var tillverkade i Korea, senare flyttade de tillverkningen till indonesien.
De var billiga guror, sålde i USA för 399 när de kom, max 70 % av det skulle jag ge för en JTK2 till.
Har själv aldrig provat en, Magnus har säkert provat :wink:
Men jag gillar verkligen de Koreanska super58orna som jag har i en ar300 från samma tid, kanonmickar, och fräna är de ju :P

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/exp ... =264&now=2


i min var det då inga Super58or, men det var ju som sagt en JTK2 av nyare datum som jag hade

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


03 Jun 2013, 20:59
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Tack för input.
Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till.


03 Jun 2013, 21:17
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
mrock wrote:
Tack för input.
Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till.


köp min TV650 istället, den väntar på dig ;)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


03 Jun 2013, 21:28
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Joshunznera wrote:
mrock wrote:
Tack för input.
Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till.


köp min TV650 istället, den väntar på dig ;)


Nu är ju problemet att jag tänkte banta lite eller rättare sagt hålla nivån jämn då det är en strata under uppbyggnad så köpa en till är väl inte aktuellt men vill du byta så är det ju en annan femma :wink: .


03 Jun 2013, 21:37
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Joshunznera wrote:
jorå, jag tog hem en sån från Japan för några år sedan, lekte av mig och bytte bort den till fellow BOJer ChronicTown

Jajamen, fräck indiegura med lite roliga elektroniklayout har jag för mig. Stabilt bygge, även om den inte stannade så superlänge hos mig.
Fult huvud, snygg i övrigt... 8)


04 Jun 2013, 00:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Jag köpte en från 4sound för några år sedan. Den hänger på väggen och är mycket uppskattad där. Min fru tycker att den hör till mina finaste gitarrer. På det hela taget ett prisvärt instrument, som så ofta när det gäller Ibanez. Fantastiskt lättspelad och skön hals. Skulle kanske spela på den oftare om jag inte uppfattat kroppen som förhållandevis klumpig. En kul grej är att folk som ser gitarren gärna får för sig att den är vintage och frågar om dess historia, trots att den inte alls är sliten. Kanske en kombination av den gamla loggan och det faktum att jag av estetiska skäl plockat bort det över plektrumskyddet.


04 Jun 2013, 11:20
Profile
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Mr Smiley wrote:
Jag köpte en från 4sound för några år sedan. Den hänger på väggen och är mycket uppskattad där. Min fru tycker att den hör till mina finaste gitarrer. På det hela taget ett prisvärt instrument, som så ofta när det gäller Ibanez. Fantastiskt lättspelad och skön hals. Skulle kanske spela på den oftare om jag inte uppfattat kroppen som förhållandevis klumpig. En kul grej är att folk som ser gitarren gärna får för sig att den är vintage och frågar om dess historia, trots att den inte alls är sliten. Kanske en kombination av den gamla loggan och det faktum att jag av estetiska skäl plockat bort det över plektrumskyddet.


Kommer du ihåg vad du gav?


04 Jun 2013, 15:08
Profile
User avatar

Joined: 16 Jul 2011, 00:09
Posts: 1085
Location: Skåne
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Har för mig att det var 3500 kr.


04 Jun 2013, 18:48
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2010, 20:08
Posts: 712
Location:
Post Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Jag är numera ägare till den gitarr chronictown och josh pratar om. Heltrevlig gitarr, har aldrig haft några egentligen problem med den på nåt sätt. Rätt tung, gissar att även andra JTK2 är det och det kan ju vara en dealbreaker för vissa.


05 Jun 2013, 02:41
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.