| Author |
Message |
|
mrock
Joined: 28 Apr 2007, 12:16 Posts: 1274 Location: Alingsås
|
 Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Har fått ett bytesförslag som gäller en Ibanez Jet King och vet egentligen inget om gitarren, någon här som har lite koll på hur den är och vad man kan tänka sig för bytesvärde?
|
| 03 Jun 2013, 20:09 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10955 Location: I skogen utanför Göteborg
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
De kostade ca 3800:- när de var nya. Är väldigt oIbanez som gitarrer. Är rätt ball, faktiskt. Är från 2007. Lite info här. http://www.ibanez.co.jp/anniversary/280/16.jpg/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 03 Jun 2013, 20:31 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
jorå, jag tog hem en sån från Japan för några år sedan, lekte av mig och bytte bort den till fellow BOJer ChronicTown
bred hals har jag för mig och rätt trevlig, men helt klart en budgetgitarr. Tror jag gav mindre än 2000 för min
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Jun 2013, 20:33 |
|
 |
|
holmis63
Joined: 17 Jul 2012, 16:29 Posts: 2815 Location: Gamlestan
|
 Re: Ibanez Jet King Ibanez JTK2
De kom 03-04 och hade i början super58 mickar, mycket bra PAF liknande mickar, och var tillverkade i Korea, senare flyttade de tillverkningen till indonesien. De var billiga guror, sålde i USA för 399 när de kom, max 70 % av det skulle jag ge för en JTK2 till. Har själv aldrig provat en, Magnus har säkert provat  Men jag gillar verkligen de Koreanska super58orna som jag har i en ar300 från samma tid, kanonmickar, och fräna är de ju http://www.ibanez.co.jp/anniversary/exp ... =264&now=2
|
| 03 Jun 2013, 20:37 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Ibanez Jet King Ibanez JTK2
holmis63 wrote: De kom 03-04 och hade i början super58 mickar, mycket bra PAF liknande mickar, och var tillverkade i Korea, senare flyttade de tillverkningen till indonesien. De var billiga guror, sålde i USA för 399 när de kom, max 70 % av det skulle jag ge för en JTK2 till. Har själv aldrig provat en, Magnus har säkert provat  Men jag gillar verkligen de Koreanska super58orna som jag har i en ar300 från samma tid, kanonmickar, och fräna är de ju http://www.ibanez.co.jp/anniversary/exp ... =264&now=2i min var det då inga Super58or, men det var ju som sagt en JTK2 av nyare datum som jag hade
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Jun 2013, 20:59 |
|
 |
|
mrock
Joined: 28 Apr 2007, 12:16 Posts: 1274 Location: Alingsås
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Tack för input. Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till.
|
| 03 Jun 2013, 21:17 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
mrock wrote: Tack för input. Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till. köp min TV650 istället, den väntar på dig 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Jun 2013, 21:28 |
|
 |
|
mrock
Joined: 28 Apr 2007, 12:16 Posts: 1274 Location: Alingsås
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Joshunznera wrote: mrock wrote: Tack för input. Är lite velig och det är aldrig något bra tecken, å andra sidan kan man ju alltid prova. Får nog fundera en stund till. köp min TV650 istället, den väntar på dig  Nu är ju problemet att jag tänkte banta lite eller rättare sagt hålla nivån jämn då det är en strata under uppbyggnad så köpa en till är väl inte aktuellt men vill du byta så är det ju en annan femma  .
|
| 03 Jun 2013, 21:37 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Joshunznera wrote: jorå, jag tog hem en sån från Japan för några år sedan, lekte av mig och bytte bort den till fellow BOJer ChronicTown
Jajamen, fräck indiegura med lite roliga elektroniklayout har jag för mig. Stabilt bygge, även om den inte stannade så superlänge hos mig. Fult huvud, snygg i övrigt... 
|
| 04 Jun 2013, 00:12 |
|
 |
|
Mr Smiley
Joined: 16 Jul 2011, 00:09 Posts: 1085 Location: Skåne
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Jag köpte en från 4sound för några år sedan. Den hänger på väggen och är mycket uppskattad där. Min fru tycker att den hör till mina finaste gitarrer. På det hela taget ett prisvärt instrument, som så ofta när det gäller Ibanez. Fantastiskt lättspelad och skön hals. Skulle kanske spela på den oftare om jag inte uppfattat kroppen som förhållandevis klumpig. En kul grej är att folk som ser gitarren gärna får för sig att den är vintage och frågar om dess historia, trots att den inte alls är sliten. Kanske en kombination av den gamla loggan och det faktum att jag av estetiska skäl plockat bort det över plektrumskyddet.
|
| 04 Jun 2013, 11:20 |
|
 |
|
mrock
Joined: 28 Apr 2007, 12:16 Posts: 1274 Location: Alingsås
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Mr Smiley wrote: Jag köpte en från 4sound för några år sedan. Den hänger på väggen och är mycket uppskattad där. Min fru tycker att den hör till mina finaste gitarrer. På det hela taget ett prisvärt instrument, som så ofta när det gäller Ibanez. Fantastiskt lättspelad och skön hals. Skulle kanske spela på den oftare om jag inte uppfattat kroppen som förhållandevis klumpig. En kul grej är att folk som ser gitarren gärna får för sig att den är vintage och frågar om dess historia, trots att den inte alls är sliten. Kanske en kombination av den gamla loggan och det faktum att jag av estetiska skäl plockat bort det över plektrumskyddet. Kommer du ihåg vad du gav?
|
| 04 Jun 2013, 15:08 |
|
 |
|
Mr Smiley
Joined: 16 Jul 2011, 00:09 Posts: 1085 Location: Skåne
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Har för mig att det var 3500 kr.
|
| 04 Jun 2013, 18:48 |
|
 |
|
Ixmack
Joined: 29 Jun 2010, 20:08 Posts: 712 Location:
|
 Re: Någon som provat Ibanez Jet King Ibanez JTK2?
Jag är numera ägare till den gitarr chronictown och josh pratar om. Heltrevlig gitarr, har aldrig haft några egentligen problem med den på nåt sätt. Rätt tung, gissar att även andra JTK2 är det och det kan ju vara en dealbreaker för vissa.
|
| 05 Jun 2013, 02:41 |
|
|