Re: DNS 30/60/120- Viva Italia!- Ljudklipp ETT TILL!
Händer att jag får förfrågningar om att..."bygga en till".
Normalt svarar jag faktiskt nej,men...en studio 20 har jag aldrig gjort så...när frågan kom... Jaja. Vi kör.
Sixten var,som vanligt,behjälplig med schema. Kiitoos Sixten...

Å med det schemat i hand började jag grunna lite.
För se,en studio 20 avviker. Avviker i det att den använder ECL-82´or. Inte helt vanligt å se...e medveten,mer än väl,om att kanske framför allt blandflaskor kan ha en egen karaktär.
Tänkarmysse.

Tremolo har de. Frågade ägaren om vi klarar oss utan det,å se svaret var ja. Så..said n done.

Mm. Låt mig en ggn för alla säga som så att...undersidan av PCB´n vill ni fan inte se en ggn!!!

Många skärmade kablar blir ´e....
Men. Med allt sagt å gjort,valde länge fram & tebax,så landade det på att jag använde mig av concertinan iaf. Mao..originalet.
Vad det gav mig var en 3 stegare,å den har jag använt så skjorta står rätt ut. Nettoeffekten är att maskin nu ryter som tänkt.
Ena potten för tremolot gjordes om till "gain" å den andra till volympott,som greppar mellan concertinan å dess driver.
Kort sagt?
Ja. Jofan. Även en Studio 20 kan fås att rapa så det räcker å blir över

Fö.
En sådan här originalare behöver en annan katodresistor till ECL flaskornas pentodsida. Då de som max e gjorda för 220VAC mode så innebär det att de med dagens väggspänning går ALLT ALLT ALLT för varmt. Original sitter där 270 Ohm. Börja med att byta detta mot iaf 330 Ohm å var INTE rädda för att ersätta med 390 Ohm vid behov.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.