View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 11:02

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Music man stingray gitarr 
Author Message

Post Music man stingray gitarr
Borde inte denna M-M betinga ett högre värde? En utsökt gitarr att spela på och som låter mycket bra, tekniskt nyskapande för sin tid från en tillverkare som var med att bygga dom allra första elgitarrerna!
http://www.blocket.se/vasterbotten/Musi ... ?ca=21&w=3

pudas

30 Jul 2010, 19:28
Profile

Borde inte denna M-M betinga ett högre värde?

varför det??
Idag kan du få en betydligt "bättre" (tekniskt) gitarr för mindre pengar...
Bra eller dåligt? Men som "samlargitarr" OK....

b

30 Jul 2010, 21:02
Profile

En Music Man är ingen Fender. Säkert en bra gitarr och för den som letar efter en lite udda och äldre gitarr så detta säkert en bra deal.

Men vem vet, när någon kändis hänger på sig en, då kommer dom att skjuta i höjden prismässigt.

02 Aug 2010, 14:04
Profile

glassfinger wrote:

En Music Man är ingen Fender. Säkert en bra gitarr och för den som letar efter en lite udda och äldre gitarr så detta säkert en bra deal.

Men vem vet, när någon kändis hänger på sig en, då kommer dom att skjuta i höjden prismässigt.

Tja, med tanke på att det är Leo som designat dom så är det väl nästan lika mycket Fender som en Fender [:)]. Jag har själv en Sabre från -79, trevlig gura med aktiv elektronik som funkar riktigt bra.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

02 Aug 2010, 15:59
Profile ICQ WWW

På ett sätt så är både Music Man och G&L mera Fender än samtida Fender, åtminstone så länge Leo var i livet. Man får väl säga att Leo och George produktutvecklade mer än vad Fender gjort, både under MM och G&L-perioderna.
Men i den här branchen ses ju produktutveckling oftast som något negativt förstås...

/Sixten

02 Aug 2010, 17:55
Profile WWW

Jag har ägt en likadan fast trären. Saknar den. Byggd som en stridsvagn och vägde dessutom som en sådan...
Men 7500 är för mycket.

03 Aug 2010, 00:20
Profile

Har den 3-bults-hals? Är inte det odelat negativt?

Verse-Chorus-Verse
Mariehamn, Åland

03 Aug 2010, 10:29
Profile ICQ YIM WWW

Jag tycker dom här kan ligga ungefär som en sen 70-tals Fender , kanske lite lägre. Värdet i gitarrer är ju inte direkt relaterat till hur bra dom spelar eller hur gamla dom är, inte ens exklusivitet hjälper på vissa modeller.

Tekniskt nyskapande har heller inte varit nån succé på prislappen.

det är andra faktorer som styr.

Har du något som både är populärt, gammalt, exlusivt, då börjar det hända saker på prisfronten [:)]

Säkert en jättebra gitarr för pengarna för den som förstår vad det är och gillar stuket på dom

03 Aug 2010, 10:41
Profile ICQ WWW

FaQed wrote:

Har den 3-bults-hals? Är inte det odelat negativt?

Verse-Chorus-Verse
Mariehamn, Åland

Visst är det 3-bult men den är hur stabil som helst. Betydligt bättre gjord än på Fender helt klart.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

03 Aug 2010, 10:45
Profile ICQ WWW

Sustain wrote:

På ett sätt så är både Music Man och G&L mera Fender än samtida Fender, åtminstone så länge Leo var i livet. Man får väl säga att Leo och George produktutvecklade mer än vad Fender gjort, både under MM och G&L-perioderna.
Men i den här branchen ses ju produktutveckling oftast som något negativt förstås...

/Sixten

tung och ful är ingen produktutveckling enligt mig.

03 Aug 2010, 13:08
Profile ICQ YIM WWW

Jag tycker Music Man Stingray I är en suverän gitarr... byggkvalitet, ton och sustain som överträffar fender´s från samma tid (dvs sent 70-tal). Är hur nöjd som helst med min från -76, och tycker definitivt dessa gitarrer är undervärderade i dagsläget. Men jag tror prisnivån kommer stiga, internationellt sett har redan prisnivån gått upp en hel del... antagligen i takt med att fler personer blivit medvetna om dessa gitarrer, samt stigande priser på vintage fender´s.

/ David

08 Aug 2010, 20:45
Profile ICQ YIM WWW

spindeln wrote:

Sustain wrote:

/Sixten

tung och ful är ingen produktutveckling enligt mig.

det var ju Leo´s största problem, att han inte kunde låta bli att skruva och ändra på saker, han var 'tekniker' i grunden. han borde lärt sig spela gitarr istället [:)]

09 Aug 2010, 09:13
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]