| Author |
Message |
|
pudas
|
 Music man stingray gitarr
Borde inte denna M-M betinga ett högre värde? En utsökt gitarr att spela på och som låter mycket bra, tekniskt nyskapande för sin tid från en tillverkare som var med att bygga dom allra första elgitarrerna! http://www.blocket.se/vasterbotten/Musi ... ?ca=21&w=3pudas
|
| 30 Jul 2010, 19:28 |
|
 |
|
gammelnalle
|
Quote: Borde inte denna M-M betinga ett högre värde? varför det?? Idag kan du få en betydligt "bättre" (tekniskt) gitarr för mindre pengar... Bra eller dåligt? Men som "samlargitarr" OK.... b
|
| 30 Jul 2010, 21:02 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
En Music Man är ingen Fender. Säkert en bra gitarr och för den som letar efter en lite udda och äldre gitarr så detta säkert en bra deal.
Men vem vet, när någon kändis hänger på sig en, då kommer dom att skjuta i höjden prismässigt.
|
| 02 Aug 2010, 14:04 |
|
 |
|
javelin70
|
glassfinger wrote: En Music Man är ingen Fender. Säkert en bra gitarr och för den som letar efter en lite udda och äldre gitarr så detta säkert en bra deal.
Men vem vet, när någon kändis hänger på sig en, då kommer dom att skjuta i höjden prismässigt.
Tja, med tanke på att det är Leo som designat dom så är det väl nästan lika mycket Fender som en Fender [:)]. Jag har själv en Sabre från -79, trevlig gura med aktiv elektronik som funkar riktigt bra. Micke javelin70 [at] hotmail.com
|
| 02 Aug 2010, 15:59 |
|
 |
|
Sustain
|
På ett sätt så är både Music Man och G&L mera Fender än samtida Fender, åtminstone så länge Leo var i livet. Man får väl säga att Leo och George produktutvecklade mer än vad Fender gjort, både under MM och G&L-perioderna. Men i den här branchen ses ju produktutveckling oftast som något negativt förstås...
/Sixten
|
| 02 Aug 2010, 17:55 |
|
 |
|
helmik
|
Jag har ägt en likadan fast trären. Saknar den. Byggd som en stridsvagn och vägde dessutom som en sådan... Men 7500 är för mycket.
|
| 03 Aug 2010, 00:20 |
|
 |
|
FaQed
|
Har den 3-bults-hals? Är inte det odelat negativt?
Verse-Chorus-Verse Mariehamn, Åland
|
| 03 Aug 2010, 10:29 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Jag tycker dom här kan ligga ungefär som en sen 70-tals Fender , kanske lite lägre. Värdet i gitarrer är ju inte direkt relaterat till hur bra dom spelar eller hur gamla dom är, inte ens exklusivitet hjälper på vissa modeller.
Tekniskt nyskapande har heller inte varit nån succé på prislappen.
det är andra faktorer som styr.
Har du något som både är populärt, gammalt, exlusivt, då börjar det hända saker på prisfronten [:)]
Säkert en jättebra gitarr för pengarna för den som förstår vad det är och gillar stuket på dom
|
| 03 Aug 2010, 10:41 |
|
 |
|
javelin70
|
FaQed wrote: Har den 3-bults-hals? Är inte det odelat negativt?
Verse-Chorus-Verse Mariehamn, Åland
Visst är det 3-bult men den är hur stabil som helst. Betydligt bättre gjord än på Fender helt klart. Micke javelin70 [at] hotmail.com
|
| 03 Aug 2010, 10:45 |
|
 |
|
spindeln
|
Sustain wrote: På ett sätt så är både Music Man och G&L mera Fender än samtida Fender, åtminstone så länge Leo var i livet. Man får väl säga att Leo och George produktutvecklade mer än vad Fender gjort, både under MM och G&L-perioderna. Men i den här branchen ses ju produktutveckling oftast som något negativt förstås...
/Sixten
tung och ful är ingen produktutveckling enligt mig. _______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 03 Aug 2010, 13:08 |
|
 |
|
lovemarchall
|
Jag tycker Music Man Stingray I är en suverän gitarr... byggkvalitet, ton och sustain som överträffar fender´s från samma tid (dvs sent 70-tal). Är hur nöjd som helst med min från -76, och tycker definitivt dessa gitarrer är undervärderade i dagsläget. Men jag tror prisnivån kommer stiga, internationellt sett har redan prisnivån gått upp en hel del... antagligen i takt med att fler personer blivit medvetna om dessa gitarrer, samt stigande priser på vintage fender´s.
/ David
|
| 08 Aug 2010, 20:45 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
spindeln wrote: Sustain wrote: På ett sätt så är både Music Man och G&L mera Fender än samtida Fender, åtminstone så länge Leo var i livet. Man får väl säga att Leo och George produktutvecklade mer än vad Fender gjort, både under MM och G&L-perioderna. Men i den här branchen ses ju produktutveckling oftast som något negativt förstås...
/Sixten
tung och ful är ingen produktutveckling enligt mig. _______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig ! det var ju Leo´s största problem, att han inte kunde låta bli att skruva och ändra på saker, han var 'tekniker' i grunden. han borde lärt sig spela gitarr istället [:)]
|
| 09 Aug 2010, 09:13 |
|
|