Kan inte svara annat än för egen del men jag gillar dom inte för att stämmorna sitter längre ifrån främre kanten på stämplattan, vilket leder till att det tar längre tid för luften att nå stämman, vilket i sin tur leder till sämre respons.
Stämmorna är nitade med en annan typ av nit, åtminstonde på dom jag har och har sett, som är hårdare ansatt än på ett vanligt Marine Band. Vilket leder till att stämman sjunger inte ut lika mycket, den blir dämpad av det höga trycket.
Annars är det ju ett smart system som sagt, att man kan byta och ha sig som man själv vill och behagar. En annan fördel är att man har en skruv genom mittersta kammen också som drar ihop stämplattorna i främre kant.
+ att Low tonarterna har längre stämmor än vanliga MB har, vilket är till en fördel med.
Och självklart man kan få MS spelen att bli grymt bra, hade äran att få provspela och plocka isär ett gammalt Filisko mässingsspel och där hade han använt MS plattor. Om han hade baserat spelet på vanliga Marine Band plattor så vågar jag inte tänka på hur bra det skulle ha blivit