Re: Trossingen Harmonica masters workshop 2012.
Kul att höra! Förra konventet var mycket trevligt och det var riktigt kul att få träffas och få träffa personerna bakom olika alias på "bojen"! Det första jag tänker på är upplägget i Trossingen, dvs Lektioner, lunch, lektioner, middag, konsert på kvällen sen jam på natten

som kan utgöra råmodellen.
Jag föreslog ett spikat program vid förra tillfället och det blev så till vissa delar men det kan definitivt göras bredare och spridas på flera "lärare" som håller i var sin del så att tiden kan utnyttjas maximalt och olika intressen tillgodoses. Vid förra tillfället minns jag att det fanns önskemål från vissa deltagare om "bändtekniker" "overblows" etc. Det blev inte så pga upplägget vid tillfället, men det kan enkelt ändras.
Jag talar för egen del när jag säger följande - Vid förra tillfället höll jag endast i customisering, men ställer gärna upp och delar med mig av min kunskap och erfarenhet efter 15 års kursverksamhet som ackrediterad lärare på diatoniskt munspel, tonbändning, overblows, halvibrato, teknik för "stor ton", etc. etc. Jag är van att undervisa i större grupper så det är inga problem. Vi kan tillsammans åstadkomma så mycket under den helg vi har till förfogande!
Jag föreslår att Bluesman Åke sätter igång med intresseanmälningarna så vi får koll på intresset! Det är en lovande början i alla fall av de positiva inläggen att döma.
Dick