View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 06:34

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Trossingen Harmonica masters workshop 2012. 
Author Message

Post Trossingen Harmonica masters workshop 2012.
Ja ,då har det gått en vecka sedan hemkommst från Trossingen.
Ett helt otroligt evenemang i år. Nästa tillfälle blir 2014. Riktigt bra workshops, konsärer mm, ..
Stefan..

11 Nov 2012, 18:31
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Trossingen Harmonica masters workshop 2012.
En del att vidareförmedla på nästa munspelskonvent måhända?

13 Nov 2012, 18:15
Profile

Jo, visst !
Det finns en hel massa.. kul och intressanta stories.
Det finns säkert fler bojenbesökare som varit på harmonicamasters genom åren. Det kan ju finnas en del uppslag för ev kommande munspelskonvent?
Stefan.

14 Nov 2012, 18:09
Profile ICQ YIM WWW

The Swedish Blues Mafia, dvs de som går på mina workshop's var där för 5e eller 6 året i rad (!). Jag träffar dem på måndag och skall fråga om vad som kan tänkas ha förändrats beträffande upplägg i Trossingen sedan jag och Filip Jers var där 2003. Jag är övertygad om att vi med det som utgångspunkt och med den kunskap vi besitter få till ett riktigt bra program på den begränsade tid vi har till förfogande.

Dick Sjöberg

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

14 Nov 2012, 18:57
Profile WWW

Jo, då Dick!
Jag träffade bluesmaffian! Riktigt goa gubbar!! Ditt namn dök upp mellan raderna.. Vi lär väl försöka sammanstråla om två år..
Jag håller med dig, det bör ju finnas bra underlag för att få till något riktigt bra..
Stefan..

14 Nov 2012, 19:37
Profile ICQ YIM WWW

Kul att höra! Förra konventet var mycket trevligt och det var riktigt kul att få träffas och få träffa personerna bakom olika alias på "bojen"! Det första jag tänker på är upplägget i Trossingen, dvs Lektioner, lunch, lektioner, middag, konsert på kvällen sen jam på natten 8) som kan utgöra råmodellen.

Jag föreslog ett spikat program vid förra tillfället och det blev så till vissa delar men det kan definitivt göras bredare och spridas på flera "lärare" som håller i var sin del så att tiden kan utnyttjas maximalt och olika intressen tillgodoses. Vid förra tillfället minns jag att det fanns önskemål från vissa deltagare om "bändtekniker" "overblows" etc. Det blev inte så pga upplägget vid tillfället, men det kan enkelt ändras.

Jag talar för egen del när jag säger följande - Vid förra tillfället höll jag endast i customisering, men ställer gärna upp och delar med mig av min kunskap och erfarenhet efter 15 års kursverksamhet som ackrediterad lärare på diatoniskt munspel, tonbändning, overblows, halvibrato, teknik för "stor ton", etc. etc. Jag är van att undervisa i större grupper så det är inga problem. Vi kan tillsammans åstadkomma så mycket under den helg vi har till förfogande!

Jag föreslår att Bluesman Åke sätter igång med intresseanmälningarna så vi får koll på intresset! Det är en lovande början i alla fall av de positiva inläggen att döma.

Dick

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

14 Nov 2012, 21:01
Profile WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]