Re: Låsbart och strängbyte
Det gick bra, eller bra och bra…säger så här, bytte en sträng i taget. När jag kom till de lindade strängarna kändes det omgående att de nya strängarna var av en annan dimension än de befintliga.
Det som satt på, med reservation för avläsningsfel, är ju gubbe för böveln med ögon därefter, jag menar…bara det att köpa en blåaktig racer-Ibanez måste ju få vem som helst att börja fundera på om jag ens har ledsyn.
Dessa satt på.
mm
0.020
0.028
0,040
0.068
0.095
1.155
Jag vet inte om det är något befintligt strängset eller om det är ett ”hopplock”, det var i alla fall inte ett 009-042 set som det vid inköp påstods och givetvis blev setupen uppfuckad med nya strängar på plats.
Dessa skulle på.
D’Addario EXL120 9/42
inch-mm
.009-0.23
.011-0.28
.016-0.41
.024-0.61
.032-0.81
.042-1.07
Som sagt, följde Jonkens instruktioner vid strängbyte vilket gick smärtfritt. Men nu var setupen knas och med ett Lo-Pro Edge i bilden insåg jag min begränsning. Mitt tjugoåriga jag hade definitivt skridit till handling och tampats med Lo-Pro Edge men mitt nutida jag kröp jag till korset. Ner till musikaffären för lite trevligt snack, goda råd och tips. Lämnad in gitarren strax innan stängning, hämtade dagen efter. For free!
Detta kan jag säkerligen googla men frågar här först, finns det färdiga strängar med någon liten anpassad ”ball end” eller liknande för Lo-Pro Edge och liknande svajmaskiner?